onsdag 30 juli 2008

Mitt lilla trädgårdsprojekt.....

...är nu färdigt. Jag har gjort en liten springbrunn. Bor man inte på stranden så får man ta vattnet hem till trädgården. Jag tog bilen till Trädgårdstjänst i Trekanten och där fick jag hjälp med pump och alla tillbehör. Jag har grävt ner en stor balja med nät över så det ser ut som om vattnet försvinner ner mellan stenarna.

Den groda jag hade tänkt mig var slut så det fick bli en annan. Och nu kan vi höra porlande vatten så fort vi går ut. Stenarna har jag "lånat" från Öland och jag lovar att jag ska lämna tillbaka dem om mitt projekt läggs ner. Övriga bilder visar några av mina pelargoner soom äntligen börjar blomma.

6 kommentarer:

pudelflicka sa...

Det är härligt med en liten damm i trädgården.
Vi har också en damm vid växthuset med en massa fiskar i. Det är mysigt att sitta där vid vattnet.
Kram från Hedvig

Helena Dovier sa...

Nämen, vad fint med en vattensprutande liten groda i trädgården! :-) Allvarligt, det ser kanonbra ut, och jag kan tänka mig att det är hög mysfaktor på springbrunnen. Jättefina pelargoner och pelargonbilder också!
Kram från Helena och juvelen

Anonym sa...

Härliga foton du visar.. springbrunn så fiffigt.. tror inte de där stenarna gör varken till eller från på Öland:-)
Tjingeling

Ninni sa...

Det är härligt med ljudet av porlande vatten i trädgården! Som tur är har vi en granne med en vacker damm som vi kan höra i vår trädgård.
Fina bilder på pelargonerna också!

Anonym sa...

åh vad härligt med rinnande vatten i trädgården, jag har nyss ordnat lite vattenblänk i zinkbaljor - men bara stilla vatten...

Camilla Alvén sa...

Mysigt!
Ha det bra
Camilla