söndag 30 oktober 2011

Fototriss - manligt

Temat i veckans fototriss är manligt. Inte helt enkelt men jag har reagerat på en sak.

På hamnplanen i Färjestaden samlas varje torsdag kväll under sommaren bilentusiaster med en gemensam nämnare - kärleken till sitt fordon. Vi har varit där några gånger och där är alltid mycket folk i alla åldrar. Men det finns en sak jag reagerat på. Jag har aldrig sett en kvinna bakom ratten på någon bil än så länge. Ni kanske känner någon? Fler bidrag finns här. Tävling också denna vecka med priser från CoolStuff.

Men hallå, vad är det för fordon som dyker här?

12 kommentarer:

Jan Helleberg sa...

Snygga bilder på bilarna, fin triss. :)

Lasseivomma sa...

Fina bilbilder. Särskilt gillar jag kortnos-Saaben i bild 3, för en sådan var min första bil.

Eva Trillian sa...

Fin triss. Nostalgitripp :-)
... och jag är tjej ... har jag manliga drag då? ;-)

Barnens Hjältar sa...

Snygga bilder, PS din länk funkade inte, jag fick ta bort för att komma rätt men det kanske var tillfälligt?

Ingalill sa...

Härlig bild på saaben :)

Camilla - Bitz n picez sa...

Dina bilar är snyggare än mina. Kul med levande bilder.

Karin A sa...

Hm, det där med manligt och kvinnligt är svårt. Men det är nog en riktig iakttagelse du har gjort. Bilar är verkligen fina!

Ha en skön söndag...

B i r g i t t a sa...

Snyggt trissat - vilka gamla godingar!

Per-Anders sa...

Fina bilder. Snyggt fångat i den första bilden.

Jah Hollis sa...

Jag har inte lagt in något bidrag än, eftersom jag inte hittar något jag tycker träffar temat helt rätt.
Bilar, speciellt av den här sorten, är kanske något typiskt manligt (även om mitt eget intresse för dem är rätt ytligt) och jag tycker din triss är bra.
Men jag hittade inte direkt till den via Fototriss, för den länken var det något fel på.

LEna Norgren sa...

Snygga bilar och gamla kromade skärmar och nostlgi ger dina bilder ett manligt sken!!!!Damen med sin rullator i förgrunden gör bilden till det dilemma manlighet kan väcka....Bra trissat!!!!

Jah Hollis sa...

Nu har jag lämnat ett bidrag.