onsdag 22 oktober 2008

Semestertripp till Schweiz - del 1

Vi har varit och hälsat på en bror med familj i Schweiz. Tack till er allihopa för fantastiska dagar i ert nya hemland. Och vilket vackert land! Det kommer att ta ett tag att smälta alla intryck och att gå i genom alla bilder jag tog under fyra dagar. Vi har gjort utflykter och vi har umgåtts med familjen. Här kommer en början. Vi möttes på flygplatsen utanför Basel av sötaste lilla M som direkt visade sina balettkunskaper.






















Direkt från flygplatsen åkte vi till Luzern som ligger ca 8 mil söder om Basel. En väldigt vacker stad full med aktivitet på lördagarna. Mycket turister som passerar på väg genom Alperna till Italien. Där fanns bl a en loppis med koskällor i alla storlekar. Kor, får och getter som betar på sluttningarna bar dem runt halsen. Överallt hördes pinglandet från dessa skällor.


































Sista bilden visar vår andra utflyktsdag som gick till Engelberg/Titlis som ligger i Alperna. Men det kommer som sagt ta ett tag att gå igenom dessa fantastiska bilder. Med hjälp av fyra kabinbanor tog vi oss mer 3000 m rakt upp.

3 kommentarer:

Helena Dovier sa...

Ljuvliga bilder! Kan tänka mig att det var vackert i Schweiz! Jag har aldrig varit i alperna över huvud taget, men med tanke på hur skidåkningsintresserad Thomas är så lär det nog bli en tur dit även för mig vad det lider. Ser fram emot att få se fler av dina vackra bilder!

Kram från Helena

Della sa...

Vad härligt! Jag var i Schweiz i somras och det var jättefint då med. Ser fram emot fler bilder.

Lena sa...

Åh, vilka vackra bilder! Vad avis jag blir. Jag har aldrig varit i Schweiz. Vilka minnen för dig. KRAMEN!