lördag 8 november 2008

I´m back home

Tillbaka i Sweden efter veckans jobbresa till Wales, närmare bestämt Cardiff University. Storbrittanien är verkligen mitt favoritland nummer ett. Tror att jag levt minst ett tidigare liv där. Älskar klimatet (konstigt men sant), naturen, människorna, pubarna men absolut inte maten. Att dom överlever utan att äta varken grönsaker eller frukt. Undrar vad de hade gjort med ärtorna? (se nedan) Vi flög från Kastrup till Cardiff via Amsterdam vilket gjorde att resan tog 12 timmar, pust. Jag hade absolut ingen tid att fota men slet upp lillkameran då och då. Här kommer resultatet......

















7 kommentarer:

pudelflicka sa...

Välkommen hem.
Kram Hedvig

Camilla Alvén sa...

Välkommen hem!
Fina bilder du tog med "lillkameran", jag har faktiskt aldrig varit i England men skulle gärna åka dit. Mannen åker ofta dit med jobbet och han gillar inte alls maten, är alltid utsvulten när han kommer hem.
Ha det bra
Camilla

Eva-Lena Sjösteen sa...

Välkommen hem!
Ärtorna såg ut att ha sett fräshare dagar, urk!!Har en son som bor i Dublin, han hävdar bestämt att maten inte är någon hit! Dyrt är det också ;)

Ha en skön lördagkväll! Om Itab resan går nu att läsa i bloggen :)/E-L

Anonym sa...

Godmorgon! Välkommen tillbaka hem!
Men fy sjutton hur ärtorna såg ut! Nu är ju inte jag nån älskare av ärtor men visst äter jag dom - men dom där skulle jag inte prova!
Ha en skön söndag!

Simone sa...

Hmmm, mushy peas har jag aldrig ätit, eller sett, tillsammans med fish and chips! Ser inte lockande ut precis...
Kram

Ninni sa...

Välkommen hem! Jag håller med dig, Strobrittanien är verkligen härligt och mångskiftande. Klimatet är väl inte det jag gillar allra mest men det är ju ändå inte så ofta snö:)
Langtar dit när jag ser dina bilder...och tänk vilket gott te man kan få där mmmm...
Kram Ninni

Lena sa...

Lillkameran är ju duktig, den med.
Ärter ska det vara till fisk, men i så fall något fraäschare. KRAMEN!