söndag 7 december 2008

Fototriss - siffror

Veckans fototriss är siffror. Idag packade vi in hundarna i bilen för att åka till en av Ölands vackraste badstränder. All tid utanför badsäsong är det en hundröjarstrand och då tillhör den oss. Tog med kameran för att passa på att leta siffror och det gick bra. Precis vid stranden finns en pytteliten camping och det är ganska billigt att campa där, se avgiften och stavningen på skylten. Det går kor ända ner på stranden så man får köra försiktigt, dvs max 30 km/h. Sista bilden visar en naturlig siffra. Lägger in en bonusbild för att visa vilka som trivs i sanddynerna. Vilken gillar du mest? Fler bidrag finns här.


38 kommentarer:

Anonym sa...

Din naturliga trea faller ja gpladask för - och så för hundarna också, så klart! Kan ju föreställa mej hur de nujuter av att fräsa omkring på stranden så där. :-)

Jah Hollis sa...

Campingbilden är min favorit och det blir lite hjärtknipande med den knepiga stavningen. Men jag saknar bilder på några KFF:ares ryggtavlor. :-)

annette sa...

Säger som AnnaKK, Din naturliga trea blev min favorit, och hundarna ser ju bara för underbara ut, vilken energi det finns där!

annette

Anonym sa...

härliga bilder som vanligt - den på hundarna är verkligen livfull!

Anonym sa...

Här är det så trivsamma foton alla du har, men din tångrufsa son en trea, tar hem potten:-) Ha de..

Anonym sa...

Hej på dig! Favorit? Går inte att välja!
Kramen!

Agneta sa...

Tre fina bilder. Favorit blir den första.

Ninni sa...

Vilken härligt fartig bild på hundarna!Den naturliga trean är min favorit men de andra kommer inte långt efter.
Ha en skön söndag!

Anonym sa...

Dina hundar ser verkligen ut att trivas med livet. Favorit blir fotot på campingskylten

Jo sa...

Vilken fin triss du har fått till! Trean var allra finast, tycker jag!

Mita sa...

Den sista får bli min favorit, Ha det bra

Anonym sa...

Jättefina bilder och jag kan faktiskt inte bestämma vilken som skall bli favoriten då både den första och den sista var enligt mig lika bra.
(Men på olika sätt)

Ha de gott.

/Zippo

Anonym sa...

Så fina bilder och det syns verkligen vilka som trivs med att få sand mellan tårna. :)
Den naturliga 3:an blir min favorit, men det var svårt att välja.

Ha det bra!

Veronica sa...

Fin fototriss. Camping skylten var min favorit i dag.

Anonym sa...

Full-fart-framåt bilden är härlig... och campingskylten.. tyckte det stod dynga först :) svårt det där med ng och gn stavning ibland.
Ha det bra !

Della sa...

Härligt ställe verkar det vara. Jag gillar den röda 30-skylten mycket.

Anonym sa...

Bilden på tången är min absoluta favorit! Underbar!
Kramis

Kerstin sa...

Härliga bilder. Campingbilden blir min favorit men den av natur gjorda trean var också läcker. :)
Ha en fin kväll.

phoebe sa...

Fina bilder och härliga hundar. Är själv ägare till två svarta golden/labradorer=) Jag gillade 30 skylten bäst. Men det är nog för jag är svag för rött...=) Allt gott!!

Anonym sa...

Vilka fina bilder! Stränder är vackra året om! Bild tre på en trea blev min favorit idag! Kul med naturliga siffror i naturen! Ha en fortsatt skön kväll!

Anonym sa...

Fina bilder alla tre men min favorit blir den gräsliga trean! =)
Hoppas att din helg varit lugn och skön! =) /maria_6909

Wickans värld sa...

Jag väljer bonusbilden!! Vilken fart det är på dem.

Anonym sa...

*hihi* jamenvisst sväng förbi bara så bjuder jag på en ostmacka ;)

Jag sa...

Fina bilder! Campingbilden blir en favorit.

Sarah sa...

Nr tre är ju sååå läcker!

Anonym sa...

Fina siffror här! Visst är det underbara varelser våra fina RR. Jag vet vilken i ringen som blev min - man glömmer nog aldrig dom första mötena med sin blivande familjemedlem.

Anonym sa...

Härliga siffror, den första är lite gullig med tanke på stavningen, någon markägare som inte har riktigt koll men gärna hyr ut till oss turister. En röd trettioskylt ganska bortglömd nu under vintern verkar det som och den sista gräs av siffror.

Fotomässigt är bild tre absolut läckrast, tycker jag.

Utanför trissen är det fotot på hundarna, helsuveränt.

/Avsändare Margareta

Eva-Lena Sjösteen sa...

Första skylten är verkligen charmig! Meeeen för mig finns det dock bara en bild som ögonen älskar och det den sista njutningsbilden av dina vackra lejonhundar :) Må gott och ha en skön fortsatt andra advent
/E-L

Anonym sa...

Röda skylten - men jag är färgblind så du kan lura på mig vad som helst...
Mats

Anonym sa...

Jättefina alla, men nummer 2 den gamla 30 skylten favvon.

Anonym sa...

Åh bonusbilden var ju bara för härlig!!!
Men av de andra tycker jag bäst om nummer två!
Nummer ett och dess stavning upprör mig! Jag vill kasta mig på ett plan med svart penna i högsta hugg för att rätta till- Nejdå...men nästan- he he ;)

Camilla Alvén sa...

Det blir svårt att välja men den med tången blir favorit hos mig.
Ha det bra
Camilla

Anonym sa...

Jag tycker alla tre var bra, men tångentrean var superfin, så den får bli min favorit.

Anonym sa...

Gillar den första bilden, den är bara för charmig

Anonym sa...

Verkligt fina bilder alla 3, men jag gillar tvåan bäst!
Egentligen är ju bonusbilden bäst, med tanke på livsglädjen i hundarna och att man kan släppa dom lösa.
Ha det gott!

karro sa...

första bilden blev min favorit!

Veronica sa...

Hej! Jàttefina bilder och det sista kortet gillar jag bàst!!

Ser ocksà att du har mina favorithundras, jag àr helt kàr i den rasen och nàr jag skaffar hund blir det làtt en rhodesian!

Ha det sà bra!!

/Vera

Anonym sa...

Lite sent ute men bild nr 2 är min favvo. Färg! Hundarna är också toppenfin. Full fart!