torsdag 11 december 2008

Öland - magiskt ljus

Det har väl inte undgått någon att Öland är vår favoritö nummer 1. Vi funderar mycket på ett hus/sommarställe där. Vi är väldigt kräsna för det ska vara den optimala platsen. Det innebär inga turister, rätta ljuset, stora ytor för hundarna, nära vatten, nära alvaret, lagom avstånd från Kalmar mm, mm, mm. Kanske det här huset skulle vara något? Första bilden är tagen på öns västra sida och den andra bilden är från öns östra kust. Inte så konstigt att många konstnärer dras till ljuset på östra Öland, eller hur?


7 kommentarer:

Veronica sa...

Vad vackert! Förstår att det är din favo plats!
Min syster åker dit varje sommar och dyker och håller i dykarkurser, det har blivit ett måste för henne.
Det skulle vara kul att besöka denna undderbara plats =)

Veronica sa...

Det ser helt underbart ut! Öland är faktiskt en vacker ö. Jag var där varje sommar när jag var liten. Fina minnen :)

Ha det så bra och klappar till hundarna!

/Vera

Kerstin sa...

Fantastiskt! Det känns som att det där är ett ställe man måste se. Har aldrig varit på Öland så det är hög tid för det. ;)
Ha det gott och tack för titten hos mig.

Eva-Lena Sjösteen sa...

Nu blev min längtan till Öland ännu större, längtar just dit för ljuset och att få fotografera. I sommar ska vi ta husvagnen och åka dit..Klappa vovvarna och ha en skön helg/E-L

Ninni sa...

Åh det ser helt fantastiskt ut! Jag längtar ju ständigt efter havet...kanske Öland vore en plats för mig.
Hoppas du får en skön helg!

Anonym sa...

Du har fått en award hos mig. Kram

Lena sa...

Mmmm, vackra Öland! Så fint du skildrar ön. KRAMEN!