lördag 31 juli 2010

Härlig semestervecka

Nu är vi tillbaka efter en härlig vecka (5 dagar) i Danmark. Planerad semester ändrades i sista stund eftersom vi fick problem med hundpassningen. Det gjorde ingenting för vi fick väldigt fina dagar med utgångspunkt från Vedbaeck. Strålande väder med bl a en dag i Köpenhamn och så en dag på Louisiana som är mitt favoritmuseum. Förutom den vackra miljön så var utställningarna Warhol efter Munch och framförallt Sofie Calle väldigt bra, rekommenderas. Jag köpte också boken Richard Avedon Photographs1946-2004 med hans bilder från utställningen som vi såg på Louisiana i januari 2008. En helt fantastisk porträttfotograf, min absoluta favorit, och jag var helt stum efter den utställningen.

Jag har tagit en hel del bilder på resan men inte hunnit titta i genom dem ännu. Här är ett axplock helt oredigerade.
Förmodligen kommer fler bilder men nu ska jag njuta av mina sista lediga dagar för på måndag börjar jag jobba igen.

4 kommentarer:

Ninni sa...

Det låter som en perfekt blandning. Vackert väder, härliga utställningar och lite shopping. Sånt kan man leva länge på. Ha en skön helg!
Kram Ninni

Mats Andersson sa...

Verkar varit en underbar semester. Och Louisiana! :-)
- håller även med om Avedon. Vilka porträtt.
Riktigt fina bilder du presenterar också.

PS. grattis till vinsten Lis! Maila mig din adress så skickar jag en signerad bok om ca 10 dagar.

mats@concret.se

Pumita sa...

Härliga semesterbilder! Det blir inte alltid som man har tänkt sig,ibland blir det bättre. ;) Önskar dig en skön helg!

annette sa...

Louisiana är stor favorit hos mej, underbar plats och oftast även väldigt fina utställningar.

Ha det bra dom sista semesterdagarna.

annette