onsdag 4 maj 2011

Tidig långfredagsmorgon i Uppsala

Alltid när vi är i Uppsala går jag samma runda och gärna ensam och väldigt tidigt. Bara jag och några sopmaskiner är vakna. Jag går från Storgatan via St Olofsgatan till Övre Slottsgatan förbi domkyrkan och tillbaka mot Vaksala torg. Är det lördag morgon så kommer jag till torget när den stora loppisen börjar växa fram. Den här morgonen var ganska kall men resten av påskhelgen var, som alla vet, ljuvligt varm. Vart har den värmen tagit vägen tro?



5 kommentarer:

Ninni sa...

Fina bilder från din promenad i Uppsala. Konstigt nog brukar jag sällan fota där. Kanske för att det otast är så mycket folk i farten när vi besöker stan.
Vi hoppas på varmare väder till helgen.
Kram Ninni

Mimmi sa...

Vilka härliga vackra bilder du fick på den promenaden:)
Det såg så lugnt och stilla ut:)
kram/Mimmi

Della sa...

Visst är det härligt att gå runt så där i en stad som vaknar. Man ser helt andra saker.

bokhyllan sa...

Fantastiskt vackra bilder! Det är fint i Uppsala.
Nu är det helg och snart kommer värmen, tror jag... =)
Ha det fint!

Karin Wijk sa...

Smart att ge sig ut tidigt. Fina bilder av staden jag känner så väl. Gillar den sista mycket, med de tre tornen :-)