måndag 25 maj 2009

Följ med till bynn

Som en fortsättning på min bild i förra inlägget tar jag med er på en tidig promenad i bynn. Ja, så kallas faktiskt det lilla samhället där jag växte upp. Jag är förvånad över att så många affärer ändå finns kvar men glöm alla kända butikskedjor. Där tillbringade vi helgen med att agera flyttkarlar. Får se om någon kan gissa var det är någonstans.

Först kommer en ledtråd, ett antal pilar som pekar ut de platser som är viktigast.En halvdålig bild som bara måste visas nämligen Lennarts frisersalong som för tillfället annonserar Elvisfrisyrer.
Sen kommer blomsteraffären som numera har tre skyltar. Där jobbade jag extra på skolloven men då fanns bara en av skyltarna.
Javisst, den sjätte juni är det sillunch på torget, varje år.
Det här lilla huset är ju för gulligt. Det är Axens klädaffär som har ett extra skyltfönster ca 50 meter från själva affären.
Så har vi pizzerian, optikern och uraffären.
Här var det blomsteraffär men numera fanns bara skylten kvar.
Delar av torget med den vackra kyrkan.
Slutligen av gatubild.
Det finns fler butiker och restauranger som tyvärr inte fick vara med på bild den här gången. Jag ska inte glömma att berätta att bynn ligger så vackert vid Vätterns östra strand i närheten av Omberg, Tåkern och "mina" vackra solnedgångar i Hästholmen. Jag kan varmt rekommendera ett besök i de här trakterna.

3 kommentarer:

pudelflicka sa...

Tack för din rundvandring ! Kreativt!
Kram Hedvig

Hedwig sa...

Var på väg dit i söndags, men upptäckte att konstrundan slutade på lördagen. Så det får bli en annan dag. Håller med om att en fika vid Hästholmen i solen och vågskvalpet är udnerbart. / Hedwig med W

Ninni sa...

Vad roligt att få följa med på en utflykt till en hemlig svensk småstad. För mig är den fortfarande lika hemlig:) Det är obekanta trakter för mig, platser som man bara passerat på väg söderut.
Men vad folktomt det är...trots att det finns så många butiker.
Tack för ett fint reportage som det var roligt att se.
Kram Ninni