onsdag 30 december 2009

Fy farao, det är för vackert

Idag smet jag lite tidigare från jobbet för att åka ner till slottet och ta min månadsbild. Jag gick ett liten sväng vid Rävspelet precis när solen började gå ner. Det var minus 5-6 grader (fingrarna frös till is) och hela sundet var fullt av fåglar. Isen börjar lägga sig och fåglarna söker sig ut i sundet. Det var så jäkla vackert så jag glömde bort att jag tappade känseln i fingrarna.
Klicka på bilden så ser ni fåglarna.Tyvärr blev inte månadsbilden bra och jag vet att jag haft problem med ljuset varenda månad. Men jag tog en bild före jul, med snö, som jag hoppas blir bra.

6 kommentarer:

Malin Malmberg sa...

Visst är det underbart när man bara fastnar i fotograferandet så där. Man glömmer både tid och rum ...och även frusna fingrar :D Det är jättesvårt att fånga det vackra ljuset tycker jag. Det blir inte alltid så som man själv upplevt det på plats. Lite synd. Men bilderna blir ofta bra ändå även om ljuset och färgerna inte är desamma.
Var du kvar tills solen gått ner? Oftast blir ljuset ännu mer fantastiskt då och så slipper man den utfrätta solen. ;)

Jag gillar din översta bild bäst. Fint med isen och skuggorna som isklumparna skapar i ytan.

Lasseivomma sa...

Nog är en sådan här dag något av fotografens julafton. Fantastiskt att kamerorna klarar kölden, men det verkar inte vara några stora problem. Ljuset är fantastiskt, vilket du visar med solen snett eller rakt in i kameran. Bra jobbat, vad gör lite stela fingrar när man kommer hem med bilder som dessa.

pudelflicka sa...

Visst är det vackert!
GOTT NYTT ÅR önskar jag dig!

Camilla Alvén sa...

Underbart vackert!
Jag tittar in idag för att önska ett gott slut för imorgon har jag fullt upp med att förbereda nyårsmiddagen
Gott Nytt År
Kram

Anette sa...

Mmm, kan bara hålla med: fy farao, vad vackert. Men kallt är det och vi har ännu kallare. Men jag ska inte klaga! Det är skönt med lite riktig vinter istället för det grådisiga.
Gott Nytt År. Kram Anette

Hero sa...

Kan bara instämma! Så vackert! Jag har också gillat dina månadsbilder på slottet. Det är ett väldigt fint slott. Jag har besökt det en gång. Ett minne som jag nog vill glömma bort...men jag kan skratta åt det också!
ett gott nytt år önskar jag dig/kram Maria