onsdag 27 januari 2010

Nu har det hänt

Ja, det som inte fick hända har alltså hänt. Vi har en alldeles egen skog som är så fantastiskt vacker med stora stenblock och massor med mossa som måste ha växt över stenarna i evighet. Vi åker dit med jämna mellanrum och bara njuter av den totala tystnaden och det vackra ljuset, se sista bilden.

I söndags åkte vi dit för att se hur det ser ut vintertid men HJÄLP, jag fick en smärre chock. Allt är borta och det stod fullt med stora maskiner i skogen.
Jäklar, jag skulle ha kedjat fast mig vid något träd om jag bara hade vetat om det. Finaste mosskogen, som jag kommer att sakna mycket. Vi har fler fina skogar men den här är speciell.

9 kommentarer:

pudelflicka sa...

Förstår hur du känner! En så vacker skog. Gott att du har alla bilderna från förr!
Här håller vi på att snö inne igen.
Kram Hedvig

Karin A sa...

Åh, så ledsamt! Vilken vacker skog med mossan - det tar verkligen andan ur en. Jag förstår att du kommer att sakna den!

Kram Karin

Anette sa...

Precis samma som jag har i min blogg idag.......och som jag hade i höstas. Visst blir man ledsen.
/Anette

Eva-Lena Sjösteen sa...

Ja, det gör ont i kropp och själ, är med om ett liknande senario i vår skog i skrivande stund :(
Tänker på.. Älgarna demonstrerar, älgarna har fått nog, älgarna vill ha frihet, här i sin egen skog...

Ha det fint/Kram E-L

Camilla Alvén sa...

Nej, vad tråkigt!
Samma har hänt hos mig, det var ingen skog men en liten skogsdunge där jag och barnen brukade ha picnic när de var små, helt plötsligt var den skövlad.
Ha det bra
Kram

Unknown sa...

Åhh sådana trollskogar borde verklikgen få vara kvar istället för att skövlas i vinstsyfte.

Karins fotoblogg sa...

Fy vad tråkigt!

Min första tanke var att jag gillade den översta bilden. Ja, den är ju fortfarande bra som bild betraktat men trist att er favoritskog är borta.

Kram

mimmi sa...

Det är så hemsk att de håller på att förstöra vår natur på detta hemsk sätt .. de skall väl ha en parkerings plats .. eller så är det väl nån stor pamp som skall ha en lyx villa där

Karin Wijk sa...

O nej! Vilken olycka och vilken besvikelse det måste ha varit. Vet inte vad jag skulle göra om jag vaknade upp och såg skogen härutanför skövlad...Bedrövelse! Så fint det var...då innan. Hoppas du hittar ett nytt ställe snart. / Kram