lördag 28 februari 2009

Månadsbild

Månadsbild - februari 2009
Så var det dags för månadsbilden igen hos Camillas Foto. Jag har inte varit på "min månadsbildplats" sen den sista januari. Men idag tog jag med kameran men det var inte helt enkelt för jag kom inte ihåg exakt var jag stod sist. Bilden blev sådär, mycket skuggor men den får duga. Måste nog dit och öva tills nästa gång. Vädret här är superfint så det ser nästan ut som en mars eller aprilbild. Hos Camilla kan man se vilka fler som är med i månadsbilden.

Januari syns här.

16 kommentarer:

Allis sa...

Oj här var det ett vackert ljus och lite "vårigt"!! Fin bild!!
Eva-Lis

Della sa...

Absolut mer vårlikt nu! Och jag tycker du lyckades bra med vinkeln, jag ser ingen större skillnad. Man kan ju inte få till det på millimetern precis.

Anonym sa...

Kanske liiiite skillnad.
Ska bli kul att se hur det ser ut i Mars.

Kram // Nettan

Karin sa...

Vilken vacker dag det blev idag! Vilken tur, jag hade nog inte vågat vänta med att fotografera tills idag. :) Härlig bild!

Camilla Alvén sa...

Men du, vilken skillnad i ljuset (det har jag sett hos alla idag).
Det är så skönt att det äntligen har blivit ljusare och idag har vi haft en underbart vacker dag, kändes nästan som våren var här.
Ha det bra

Karins fotoblogg sa...

Det är en mycket varmare känsla i den här bilden och jag tycker att skuggorna är fina! Bilderna ser väl lika ut också tycker jag?!
Ha det gott!

Mimmi sa...

man känner doften av våren när man ser bilden :)

Anonym sa...

Helt klart grönare och ljusare i denna månadens bild!
Märks att ljuset är på väg på allvar nu.

/caroline

Ninni sa...

Ett annat ljus tycker jag. Jag tycker du lyckades bra med vinkeln!
Det ska bli så spännande att följa era bilder!
Må så gott!

Anna of Dallas sa...

Din bild ser ju MYCKET varmare ut nu. Det måste vara ljuset, det var ju inte så mycket snö på marken i januari, men den bilden såg ändå väldigt kall ut.

Anonym sa...

Vad ljuset ger skillnad när man ser på bilden. Förstår att det måste påverka oss människor.
Spännande byggnad.
Tycker du lyckats med vinkeln!

Anonym sa...

Wow, ser riktigt vårigt ut hos er! Hos flera månadsbilder har man sett mer snö, men här ser det ut att vara riktigt varmt och skönt.
Ett lyckat foto!

Kramar /Matilda

Maria Thorbjörnsson sa...

Ja nog e vi glada att Ljuset återvänder-Månadsbilden e så trevligt att vara med i-man får nya bloggvänner som dej......
Må så gått
Maria i Sennan

Karin Wijk sa...

Ja visst är det svårt att veta exakt hur man stod när man tog kortet sist. Men jag tycker det ser väldigt lika ut.
Men visst är det lite närmare våren i feb. bilden. Känns lite ljusare och grönare.
Du frågade om Fyrisån. Ja, vi bor norr om Uppsala, så Fyrisån ringlar ju en bit norrut. Du känner till Uppsala bra eller?
Ha en fin Söndagkväll/ Kram

Petra C sa...

Ja, visst var det svårt att få till samma vinkel! :)

sinneskatten sa...

En lite vårlik toutch över din bild, går åt rätt håll. det ska bli spännande att följa din bild.