torsdag 13 augusti 2009

Bryggen i Bergen

Här kommer några välkända bilder från Bryggen i Bergen. Det är gamla handelshus i trä från Hansatiden. De har brunnit flera gånger och sen återuppförts. Som ni ser på de första bilderna lutar de åt alla möjliga håll så det är inte jag som har trixat med bilderna. De äldsta har stagats upp, se bild 3.

Bergen är känt för att regna 270 dagar av året eller 2500 mm per år. Men vi hade tur som hade sol och 22-23 grader varje dag.
Får se när jag hinner visa fler bilder från staden och från den fantastiska fiskmarknaden.

3 kommentarer:

Mimmi sa...

hej:)
Väldiga mysiga bilder:) Jag har aldrig varit i Bergen..men jag har hört att det skall vara fint..och enligt dina bilder så såg det jätte mysigt ut där:)

Ulrica sa...

Hahaha... här får man inte ha anlag för sjösjuka, husen lutar verkligen åt alla håll. Jag hoppas de har stagat upp dem ordentligt.

Vad skönt att ni hade så fint väder. Både för fotandet och njutningen:)

Karin Wijk sa...

Ååå nu vill jag ut och resa när jag ser dina fina bilder. Är så snyggt med hus på rad så där i olika färger. Ser fram emot fler bilder. / Kram