söndag 14 mars 2010

Bildligt talat v 11

Fler bidrag finns hos Mimo

14 kommentarer:

Cecilia Artista sa...

Gammaldags kaffeservis. Hoppas kaffet smakade bra. Sju sorters kakor till kanske?

Eva-Lena Sjösteen sa...

Tänker på mormor, när jag din kaffeservis och visst smakar kaffet lite extra gott i de oftast väldigt tunna kopparna :)

Kram E-L

Karin A sa...

Vilken vacker kopp...gillar gamla kaffeserviser. Snyggt sepiatonad bild också. :)

annette sa...

Oh, det var länge sedan jag både såg och drack kaffe ur en sådan fin kopp, minns min mammas moster som gick bort för några år sedan, hon bjöd alltid på kaffe ur sådana koppar, smakade så gott!
Väldigt vacker bild i en skön ton!

Ha en bra start på veckan!

annette

Rajson sa...

Kom att tänka på kaffekalaset i boken om Pippi!
Snyggt med svartvita med lite färgfilter!

Hero sa...

Vilken fin kaffekopp! och med servetten så fint i den. Det finns ett litet konditori här i stan där kaffet serveras vid borden i olika gamla kaffekoppar. En härlig kontrast till "coffee-shops"./kram

Pumita sa...

En stunds avkoppling i gott sällskap. Härligt! Känner smaken av farmors kakor och kanelbullar. :p

Wildhearts sa...

Snygg bild och väldigt snygg färgton!

Olga T sa...

Ett riktigt kaffekalas ser det ut att bli. Jag kommer!
Härlig bild!

Pialotta sa...

Vacker kaffekopp .. finservisen på bordet och en skrynklad servett i koppen.. ser ut som det är överstökat kaffekalas eller ska servettten vara så där skrynklig;)
jag gillar ju kaffekoppar och bilder på de där, så här får du guldstjärna i kanten:)

Caroline sa...

Söta kaffekoppar, kaffet blir nog extra gott i dem!

mimmi sa...

Nu blev man lite kaffe sugen igen :) man känner sig lite finare när man får dricka ur en så fin kopp :)

Bruno beige sa...

Din bild fick mig att bli nostalgisk och tänka på barndomens besök hos gamla släktingar.

Bruno beige sa...

Din bild fick mig att bli nostalgisk och tänka på barndomens besök hos gamla släktingar.