torsdag 25 mars 2010

Torsdagsfoto - förr i tiden

16 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Ja det är det där med slott eller koja;-))

Maria G sa...

Snygg bild!
Ha en bra dag!

Eva-Lena sa...

Vackert, gammalt och stilfullt!

Ha det gott/Kram E-L

anki sa...

mycket vackert :) snygg fotat och en vackert slott från förr i tiden

ha en skön dag

mimmi sa...

En verkligen fin bild :)
man kan ju nästan se en prinsessa som står där uppe och tittar ut :)
om man tittar noga .. så ser man henne :)

Erik "Semlan" sa...

Kalmar slott är ett av våra absolut vackraste slott. När jag ser tornet så funderar jag. Vet du om det går att komma upp där i tornet? Kan tänka mig att utsikten är fin där vid Kalmar sund. Härligt och vackert foto.

Munin sa...

Ett riktigt fint foto på ett riktigt fint slott! Ha en fin torsdag :)

Lasseivomma sa...

Vackert och känt slott, jag har ett annat, lite mindre känt.
Snygg ton i din bild.

Marie-Louise sa...

gammalt, vackert och härligt

ormbunke sa...

Snyggt foto på ett gammalt slottstorn. Ha de gott. Anita

Nollan sa...

Förr i tiden kunde de konsten att bygga vackra byggnader. Riktiga hantverk! Men tänkt vilken tid det tog och vilket slit det måste ha varit! Men vackert som sagt... och står sig än idag.

anemonen sa...

Det känner jag igen. Kalmar slott det är vackert det.

Kjell E sa...

Ja där bodde man förhållandevis bra förr i tiden.
Fin bild.

Karins fotoblogg sa...

Åh, så läckert! Härlig färgskala.

Kram!

Karin A sa...

Vilken snygg bild! Gillar verkligen den lite gammaldagsa känslan. :) Fint komponerad och härliga färger. Ha en skön helg! Kram Karin

Birgitta sa...

Tjusigt!